Cara Melicinkan Kulit Muka Dari Jerawat

Cara Melicinkan kulit muka dari jerawat

Cara melicinkan kulit muka dari jerawat  , Lisa lebih suka gunakan petua secara traditional atau menggunakan bahan semula jadi . Jerawat , datang nya tak dijemput perginya di alu-alukan . Iyelah.. sipa yang seronok kalau nampak jerawat di muka ni , boleh jadi kemurungan dan kurang percaya diri . Lebihnya untuk perempuan kalau datang Haid setiap bulan . Kemungkinan untuk tumbuh jerawat lebih besar . Sama macam Lisa baru-baru ini la , jerawat timbul beberapa ketul dipipi . Rasa nak nangis pun ye juga , lama gila melekat kat muka .

 

cara melicinkan kulit muka dari jerawat

Yogurt , selain untuk diet ,, ternyata yogurt juga boleh licinkan kulit tau . Semua orang memang inginkan kulit licin , halus dan gebu kan , sama la seperti Lisa . Kulit terdedah dengan bakteria juga matahari akan rosakkan sel-sel kulit kita dan jadi kering , kasar serta mati . Cara yang mudah ialah dengan pergi SPA , manjakan diri kita , ye betul.. tapi berapa banyak kos yang akan keluar dari poket ?? mesti mahal kan . Cara mudah untuk dapatkan kulit muka yang gebu dan licin ialah dengan scrub . Korang boleh beli di mana-mana je , senang nak dapat. Apakata korang buat sendiri scrub tu , jom Lisa kongsikan !

Yogurt

Cara Melicinkan Kulit Muka dengan Bahan Semula Jadi

Ada banyak cara untuk dapatkan kulit yang licin . Tapi kali ini Lisa akan share 1 cara yang senang dengan bahan-bahan yang sedia ada di dapur kita .

Bahan-bahan

– Yogurt ( pilih yang  Natural )

– Kopi serbuk yang secukupnya .

– Air secukupnya

Korang boleh beli kopi yang bijirin tu dan kemudian kisar sendiri . Atau kalau nak senang , beli yang dah siap . Pastikan original kopi sahaja tak ditambah dengan gula atau bahan-bahan lainnya .

Caranya : Campurkan Yogurt 1 cup kecil  dan kopi serbuk 4 sudu , buat acuan agak-agak sesuai dengan adunan berapa banyak yang korang nak . Siap dah jadi scrub.

Ambil scrub kopi tadi , kemudian gosok secara perlahan di kulit tangan , kaki atau mana-mana anggota badan korang  . Maka tertanggalah dakidan kotoran yang melekat di kulit . Scrub ini korang boleh korang guna untuk bersihkan kulit muka , tapi kena ingat.. jangan gosok terlalu kuat . Nanti jadi pedih dan calar pula muka tu . Lepas tu bilas dengan air bersih , tak perlu gunakan sabun tau .

CARA MELICINKAN KULIT MUKA DARI JERAWAT

Lisa memang bukan jenis rajin pakai foundation or ber-makeup . Dah 3 hari ini pergi kerja hanya letak pelembab muka je , sebab aritu tersalah makan la kot ,, muka jadi naik ruam merah dan bernanah .Scary gak, sama ada muka alergik antibiotik atau sebab makan ikan masin . Nak tunjuk tangan licin tak boleh , tepek gambar muka ja la . ahaks ! itu je la perkongsian petua cara dapatkan kulit licin dan gebu dengan mudah . Jimat masa, jimat duit , dan anytime korang boleh lakukan dirumah .

Selamat mencoba  ! salam sayang selalu.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge